Testimonial 2018-02-07T11:09:59+00:00
Dear Gérard,

Once again on behalf of the National Committee of EUMA Belgium and all the partipants a warm thank you for an excellent training day on Friday. You had clearly put in a lot of effort and time and inspiration and the training day went super well.
We very much appreciated all the illuminating and sometimes funny pictures and videos you used to illustrate a point. We really enjoyed it and – most importantly – we learned a lot. All the informal feedback from the participants on Friday evening was very positive. You clearly gained a fan base within EUMA!

With kind regards,
Greet

Ingrid, EUMA Belgium
“Dank U wel voor de uitnodiging, en vooral voor de keuze van prof en onderwerp. Ik en meerdere mensen waarmee ik sprak hebben er heel veel aan gehad.”

“De open startlezing was een dag om u tegen te zeggen. Massale opkomst en de inhoud was voortreffelijk. Laat ons hopen dat wij nog lang mogen genieten van de actualialezingen. Misschien zelfs nog meer! ”

“Sommigen zegden dat het te kort duurde…. en dat het interessantste stuk op het einde kwam, maar dan was je tijd op… ”

“Wat mij persoonlijk opviel, was het gemak en de echtheid waarmee je voor de groep stond. Dat kan ik erg waarderen.”

“Het doet me stilstaan bij het belang van lichaamstaal en gaf me enkele concrete tips die ik reeds heb toegepast, zowel naar de interpretatie van de lichaamstaal van anderen als naar de eigen lichaamstaal, al vind ik het zeker niet vanzelfsprekend. Ik ga zeker ook eens de checklist van de ‘power positions’ raadplegen.Het gedeelte over de micro-expressies ging wat snel, omdat de tijd voorbij vloog. Het had voor mij gerust nog een uurtje langer mogen duren.”

Jeff, Universiteit Hasselt lezing 21/09/2013
– Hoe effectief was de sessie?

Zéér effectief.

– Hoe duidelijk en relevant was de gebrachte inhoud?

Zéér relevant. De inhoud is volledig afgestemd op onze verwachtingen: hoe op een succesvolle manier onze collega’s (coachee’s) coachen

– Hoe evalueren jullie de coach?

Zéér goed. Gerard speelde perfect in op onze vragen, opmerkingen en behoeftes van ons allemaal.

– Hebben jullie vragen of suggesties?

Wij zijn met z’n allen zeer sterk vragende partij om hier een vervolg van te krijgen. Om de kans te krijgen het laatste deel van het programma verder uit te diepen en ook te werken met door ons aangeleverde cases.

Divers, KBC
J’ai trouvé la formation prodiguée par Gérard à la fois très intéressante mais aussi très enrichissante.
L’illustration systématique des différents thèmes par des vidéos a rendu la matière très vivante et a contribué à créer un climat détendu au sein des participants.
Je crois que cette matière peut nous être d’une grande utilité dans nos rapports avec nos clients même si cela va demander un certain apprentissage. Il est clair qu’en une journée, il est difficile d’effectuer beaucoup d’exercices pratiques et c’est peut-être pour cela qu’une journée supplémentaire pourrait être envisagée.
Axel Bereau, Citibank
Rel&Com Alumni Workshop ‘Stop talking, start looking’

“Ik heb handige hulpmiddelen gekregen om mensen in te schatten. Ik geef ook les communicatievaardigheden in het eerste bachelorjaar geneeskunde en daar zullen deze tips zeker van pas komen.”

Wendy Gettemans, docent binnen het postgraduaat RelCom, Universiteit Hasselt , lezing en workshop 21/09/2016
Rel&Com Alumni Workshop ‘Stop talking, start looking’

“Ik vond de workshop heel interessant en wil graag met micro-expressies aan de slag. Het gaat wel even oefening vragen om de technieken onder de knie te krijgen.”

Alumna Ann Sijbers , workshop 21/05/2016, Universiteit Hasselt
“Gerard did a great job, and this just in a few hours. He was to the point and flexible.”
Bernard Favere, Fav & Co
Beste Heren,
Ik heb gisteren en vandaag de Startraining gevolgd en mag zeggen dat het deze keer zeer leerzaam en aangenaam was. Gerard Bour heeft het in mijn ogen perfect gedaan en de sfeer was soms kritisch, maar verder zeer positief en motiverend.
Ik had het gevoel dat iedereen erg betrokken was en ook iedereen goed mee deed in alle discussies. Punten die nog wat aandacht verdienen volgens de buitendienst waren de hoeveelheid backorders en soms de samenwerking tussen KAM en Sales, maar dit ging vooral over de onderlinge communicatie.

Inhoudelijk echt toegevoegde waarde voor de buitendienst en een juiste mix tussen praktijk en theorie.

Was dit zeer geslaagd.

Jan Gras, BASF Coatings Nederland